Whangarei - Waipoua forest - Rawena - Reisverslag uit Whangarei, Nieuw Zeeland van Wendy Ger - WaarBenJij.nu Whangarei - Waipoua forest - Rawena - Reisverslag uit Whangarei, Nieuw Zeeland van Wendy Ger - WaarBenJij.nu

Whangarei - Waipoua forest - Rawena

Blijf op de hoogte en volg Wendy

05 Januari 2017 | Nieuw Zeeland, Whangarei

Weer vroeg op vanmorgen. Niet omdat moet, maar omdat we toch wakker zijn. Voordeel is dat het lekker rustig is en je voor de grote meute uit bent. Eerst even ontbijten, een fietsend duits echtpaar even geholpen aan drinkbekers. Dat kon allemaal niet meer in de fietstassen. Onze spullen gepakt en vertrokken. Eerst richting Dargaville waar we een heuse Rabobank tegen kwamen en we hebben het voor elkaar gekregen bij de duurste tankstation te tanken. In de middel of nowGer.
Een outlookpoint bezocht van Waopoua forest, maar helaas was deze dicht, waardoor je slecht foto's kon maken. Het visitorcentre bezocht van Waipoua forest en daar een bakkie gedaan. Vervolgens door naar de grootste kauriboom. Mega, in omtrek 14 meter. Daar zijn we teruggereden en op zoek gegaan naar de four sisters.4 bomen vanuit 1 stam ook dit was zeer indrukwekkend. Daarna doorgelopen naar de op 2 na grootste boom. Je mag er helaas niet dichtbij komen ter bescherming van de wortels, deze zijn heel kwetsbaar. In de auto naar het palendorp Rawena ( 3 huisjes, waarvan 1 supermarkt 1 souvenirwinkel en 1 café waar je geen bier kon krijgen). Wel heerlijk gegeten. Doorgereden naar "huis"

• 05 Januari 2017 - 11:26

Chrik :

Hoi Wendy en Ger,
    Wat grappig dat jullie ook naar Whangarei gaan (zie ik nu). Daar woont familie van mijn vrouw. Tante is ooit na de oorlog geëmigreerd, getrouwd met een andere emigrant, inmiddels bijna 90 en nog steeds up en running. Heeft twee geadopteerde Maori zoons waarvan er een recent nog in NL was mij zijn vrouw en kinderen. Leuk voor programma Robert ten Brink...!!
    Mijn schoonouders zijn er in 1996 9 weken geweest, hebben beide eilanden gezien en zijn nog steeds, 20 jaar later, er van overtuigd dat Nieuw Zeeland het mooiste land op aarde is. M.a.w. genieten en vooral veel vertellen.
    Ben benieuwd hoe het verder gaat.
    Chrik