Greymouth - Fox Glasier - Reisverslag uit Fox Glacier, Nieuw Zeeland van Wendy Ger - WaarBenJij.nu Greymouth - Fox Glasier - Reisverslag uit Fox Glacier, Nieuw Zeeland van Wendy Ger - WaarBenJij.nu

Greymouth - Fox Glasier

Blijf op de hoogte en volg Wendy

18 Januari 2017 | Nieuw Zeeland, Fox Glacier

Vanmorgen voor de wekker wakker. Het kwam met bakken uit de lucht. Stimuleert geweldig op een volle blaas en het toilet aan de overkant. Dus even door de stortbui heen. Ger gaan douchen. Daarna in gepakt en om 7.38 uur al op pad. Eerst bij de Mac even een ontbijtje genomen. Pancakes leek me de veiligste optie. Ger had donut/egg/bacon en stuk warme hartige taart. Moet er niet aan denken. Ondertussen regende het nog steeds en de dame van de Mac zei al Welcome too the south eiland summer. 2 days nice weather, 2 weeks of rain. Dat klonk hoopvol.......not. Maar goed, dat wisten we ook wel, maar je hoopt altijd op beter. Onderweg geen bergen te zien. Alles lag bedekt onder de wolken. Heel af en toe een piekje te zien, maar meer niet, behalve steeds voller wordende rivieren en beken waar we overheen reden. Een weerswaarschuwing afgegeven voor de hele westkust. Harde wind en vooral veel.....ja, regen. Hierdoor waren we om half 12 al op de plaats van bestemming. We konden er deze keer echt niet in, dus op advies van de medewerker wat andere dingen gaan doen. We zijn naar het West coast wildlife Center gegaan. Uitleg over de reddingsactie van de kiwi, de terugloop van de gletsjers en welke bijzondere dieren er leven op het zuidereiland. Hierna zijn we naar de hot pools gegaan. Hier kon je buiten in baden verblijven van 36, 38 en 40 graden met daarbuiten de regen.....was heerlijk. Boodschappen gedaan en naar ons verblijf gereden. Ingecheckt en nog wat dingen nagevraagd en het ziet er naar uit dat het blijft regenen en er dus geen helikoptervlucht in zit wat we hier graag wilde doen. Helaas.....
Nu een biertje, nootje, aanstaande verwarming op de achtergrond. Elektrische deken op bed. Wat wil je nog meer. Straks even een hapje eten en dan komt de dag voor ons weer aan zijn einde.