Doubtful Sound - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Wendy Ger - WaarBenJij.nu Doubtful Sound - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Wendy Ger - WaarBenJij.nu

Doubtful Sound

Blijf op de hoogte en volg Wendy

24 Januari 2017 | Nieuw Zeeland, Te Anau

7 uur wakker, half 8 was vroeg genoeg geweest. Rustig opgestart en ontbeten en ons voorbereidt op onze trip naar de Doubtful Sound en het fjorden gebied. Om even over 9 werden we opgehaald en werden naar Lake Manapouri gebracht. Hier werden we ingecheckt en moesten het grootste meer van Nieuw Zeeland oversteken met een catamaran ferry. Daar begon eigenlijk de trip al. Dit was al zo mooi. Jammer dat het weer wat tegen viel, maar de kunst is dan toch om op het juiste moment een foto te maken. Na ongeveer 45 minuten varen kwamen we aan bij Deep Cove. Daar moest iedereen eruit en gingen we weer met de bus een uur verder om bij de rondvaartboot te komen. Deze was effe zwaarder, want we zijn tot de Tasmanzee gevaren. Eerst even geluncht en daarna bovenop het dek gestaan in regen en wind. Het was een machtig mooi gezicht. Bij de Tasmanzee kwamen we bij een eilandengroep waar allemaal zeehonden lagen. Daar is de boot even gestopt. De tocht duurde 3 uur. En hetzelfde ritueel weer terug, bus, ferry, bus. Rond 17 uur weer terug en om 18 uur naar "the Fat Duck" gelopen en daar fantastisch gegeten. Onthou deze!
Morgen weer een reisdag naar Omarama. Tussenstop voor Mt. Cook.

• 24 Januari 2017 - 19:22

Hanneke:

Wat een geweldige reis, jammer van het weer.
    Benieuwd naar jullie volgende avonturen.
    Veel plezier. Groeten Hanneke

• 24 Januari 2017 - 19:24

Ada:

Wat zal dit weer een mooie dag geweest zijn, het kan gewoon niet op.
    Hoeveel dagen/weken hebben jullie nodig om alles aan collega's, familie en vrienden te vertellen.
    Net zoveel als de dagen dat jullie vakantie duurt??

Geniet, geniet, geniet

• 25 Januari 2017 - 08:25

Paulien:

the fat duck! ik onthou m. maar de kans is niet heel groot dat ik daar ooit ga eten ben ik bang.....
    dus geniet ik dubbel van jullie verhalen.!

• 31 Januari 2017 - 01:02

Wendy En Ger:

Daarom is het handig dat we dit allemaal dagelijks beschrijven. Mijn vader draait alles ol papier uit, dus als we terugkomen hebben we een leesbundel van onze vakantie. Top!