Rob Roy Track - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Wendy Ger - WaarBenJij.nu Rob Roy Track - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Wendy Ger - WaarBenJij.nu

Rob Roy Track

Blijf op de hoogte en volg Wendy

21 Januari 2017 | Nieuw Zeeland, Wanaka

7 uur de wekker gezet. Redelijk geslapen op ons 1 persoonsbed p.p. even een beetje ruimte.
Ontbeten en om half 9 in de auto. Uurtje rijden gaf hij aan, voor maar 46 km. Het zal wel.....Maar dat werd wel duidelijk na 20 km. We kwamen van asfalt op een onverharde weg terecht voor de laatste kilometers. Maar de here app gaf aan dat de weg juist was. Of de huurauto het zo fijn vond.....Na het bord caution en wat uitleg over een aantal zaken, maakte we kennis met de eerste FORD. Dat is een hele diepe kuil in de weg waar het bergwater doorheen komt vanaf de bergen. Er volgde er nog een aantal waarvan we het idee kregen dat ze steeds dieper werden. Het water kwam bij een aantal over de motorkap. Best spannend ;o)
Maar wat voel je jezelf daar nietig tussen die immens hoge heuvels, bizar. Uiteindelijk de carpark gevonden en er stonden al heel wat auto's geparkeerd. Spullen gepakt en op pad. Het was weer indrukwekkend. Wat een uitzichten en wat een steile paden omhoog en geïmproviseerde paden hier en daar, door lawines waren er een aantal weggeslagen. 2 uur omhoog geklommen. En we werden rijkelijk beloond! Wat een uitzicht. Hierna naar beneden. Ging heel lang goed tot het laatste stuk, toen vonden onze knieën het niet zo leuk meer. Maar na anderhalf uur bereikte we de carpark en konden we de terugweg beginnen over de onverharde weg, de FORD 's en het laatste stuk weer op de gewone weg naar Wanaka. Onszelf getrakteerd op een biertje en wat lekkers. Verdiend! Nog wat boodschappen gehaald en ons vergaapt aan de superdeluxe outdoorkleding die vervolgens ook niet betaalbaar waren.
Heerlijk gedoucht en de wasmachine en daarna de droger aan gezet, nasi gemaakt en back to the future 3 zitten kijken. Morgen staat Queenstown op het programma en een bak regen. We gaan het zien.