Taman Negara - Reisverslag uit Bagan Serai, Maleisië van Wendy Ger - WaarBenJij.nu Taman Negara - Reisverslag uit Bagan Serai, Maleisië van Wendy Ger - WaarBenJij.nu

Taman Negara

Blijf op de hoogte en volg Wendy

02 Februari 2017 | Maleisië, Bagan Serai

Geen wekker gezet. Lekker rustig aan gedaan, koude douche maar achterwege gelaten, zweten doe je toch weer binnen een paar minuten. Maar het restaurant gelopen en genoten van een uitgebreid ontbijt. Je kon het zo gek niet verzinnen of het stond er. Ondertussen liep een pauw lekker rond te stappen. Mooi gezicht. Ook de apen en de toekan hadden we al gespot. Na het ontbijt naar de receptie gelopen voor de canopywalk. Precies op tijd, want 10 minuten later zouden ze vertrekken met gids. Andere schoenen aan gedaan en aangesloten bij de groep. 2 Noren, een Italiaans gezin van 5 en een Canadees gezin met 2 kinderen, waarvan de vrouw uit Kuala Lumpur afkomstig was. Leuke mensen allemaal. De gids vertelde veel over het regenwoud en zijn beplanting en welke planten er als geneesmiddel gebruikt worden en werden. Dus na deze tocht zouden we kunnen overleven :o). Uiteindelijk bij de hangbruggen (7) aangekomen, mochten we de route zelf afmaken. Hij wachtte ons weer op na de laatste hangbrug. Hierna splitste de groep zich. De helft ging naar de 2 uitkijkpunten, wij gingen weer terug. We wilde een boottocht maken en moesten nog even eten. Na het eten zwemspullen gepakt en moesten om kwart over 2 klaarstaan. We waren met z'n tweeën in de boot. Het was heerlijk, we sjeezde lekker de rivier over en genoten van het uitzicht. De kanten van het water waren nog bruin van de moessonregens en het zou nog even duren voordat het allemaal weer schoon geregend was zeiden de mannen. Dat was ook de rede dat er geen vis zat. Dat moest zich ook allemaal herstellen. Tussenstop gemaakt bij een boom van een meter of 60 hoog. Mega. Hierna door naar de zwemplaats. Daar moesten we naar toelopen. Leuk tochtje over boomwortels, stenen en klimmetjes. Bij de zwemplek aan gekomen, over de stenen geklauterd naar het water toen. Het water was heerlijk. Niet steenkoud maar lekker fris. Even gezwommen en daarna weer terug gegaan. De mannen van de boot lagen lekker te pitten :o)
Het half uurtje met de stroming mee terug. Heerlijk. Bij het resort weer afgezet, biertje gedaan en gaan douchen, omgekleed en gaan eten. Was weer heerlijk.
Bij de receptie geregeld dat onze bagage vroeg werd opgehaald, want we wilden op tijd weg voor de lange tocht van morgen.