Ruja's Strawberry Farm En Boh thee plsntages - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van Wendy Ger - WaarBenJij.nu Ruja's Strawberry Farm En Boh thee plsntages - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van Wendy Ger - WaarBenJij.nu

Ruja's Strawberry Farm En Boh thee plsntages

Blijf op de hoogte en volg Wendy

04 Februari 2017 | Maleisië, Cameron Highlands

Geen wekker gezet. Rustig opgestart en in het Hotel ontbeten, aangehaakt door mannen, vrouwen en kinderen. Toch wel bijzonder als één van de weinige Europeanen in het hotel tussen alle andere mensen. Ik hou het netjes. Na het ontbijt het dorp in om een tour te boeken. Dit ging niets worden. Geen aanmeldingen genoeg. Tentje opgezocht voor een bakkie en besproken wat dan te doen. Strawberry Farm en de Boh Thee plantage. Er kwam nog een Nederlands stel wat nuttigen. Zij zaten ook in ons hotel. Even gedag gezegd en een fijne dag gewenst. Naar het hotel om spullen te pakken en in de auto gestapt naar de aardbeien. Wat heel bijzonder gemaakt wordt is gewoon een aardbeienkwekerij waar je zelf mag plukken, of kopen of iets kopen waar ze in verwerkt zijn. Dat is gelukt. En.....Het was heerlijk. Lekker zoet en de milkshake was nog lekkerder. Hierna door gereden naar de Boh thee plantage. Stond keurig aangegeven in de app.....Maar ook hier vroegen wij ons af waar we naar toe gestuurd werden. Prachtige route/ slechte weg, maar we kwamen uit bij een nieuwe parkeerplaats. Opgehaald door een bus, waarvan we bij aankomst boven al wisten dat we terug wel gingen lopen. Prachtig stuk tussen de plantages en mooie bomen door. Naar het viewpoint bovenop de berg gelopen (slechte conditie met klimmen) en genoten van het uitzicht. Prachtig. Naar beneden en een potje thee besteld met nog maar weer een dikmaker erbij :o). Was erg lekker en daarna geprobeerd deze er af te lopen, denk dat de route daarvoor tekort was. Terug gereden en alvast onze rugzakken en koffer reisklaar gemaakt voor morgen. Lopend naar het dorp voor een biertje. Onderweg het Nederlandse stel tegen het lijf gelopen en gevraagd wat zij gedaan hadden vandaag. Ervaringen uitgewisseld en de tip voor een eethuisje gekregen. Wij de kroeg in en een bucket Carlsberg besteld en lekker op ons gemakkie op het terras gezeten. Druk wordt het daar niet in de kroeg. Rond zessen richting restaurant. We waren de enige maar het was superleuk en lekker. Met de baas/dame in gesprek geraakt en dat was erg leuk. Ze wilde ook weten wat we van de muziek vonden. Deze was zeer modern in vergelijking met andere tentjes. Dat was ook de bedoeling. Bij vertrek kwamen we de Nederlanders voor de derde keer tegen. Bedankt voor de tip en elkaar nog een fijne vakantie gewenst. Topdag!