Kaiteriteri - Greymouth - Reisverslag uit Ballon Rock, Nieuw Zeeland van Wendy Ger - WaarBenJij.nu Kaiteriteri - Greymouth - Reisverslag uit Ballon Rock, Nieuw Zeeland van Wendy Ger - WaarBenJij.nu

Kaiteriteri - Greymouth

Blijf op de hoogte en volg Wendy

17 Januari 2017 | Nieuw Zeeland, Ballon Rock

Geen wekker gezet, kwart over 7 wakker. Spullen gepakt en gaan ontbijten. Was weer super geregeld. Om 9 uur zaten we in de auto voor vertrek naar Greymouth. Een trip van 4 uur en een kwartier. Het weer werd er niet beter op richting het zuiden. Maar ja, je moet wel heel erg veel geluk hebben dat je buiten de 200 regen dagen per jaar valt. De auto kon wel een bui gebruiken die was grijs en geel van het stof. Onderweg even gestopt voor een koffie en een volle tank. En 2 uur later nog een keer ipv koffie werd het cola. Er was geen water. Even gezeten en weer op pad. Het is erg intensief rijden door de smalle wegen waarvan ze zeggen dat je daar makkelijk honderd kan rijden en niet te vergeten, het slingeren door de bergen. Op de laatste etappe zijn we gestopt voor pancake rocks en the blowholes. We hadden geluk met het tij, want het water bulderde door alle gaten en kieren. Het was geweldig. Een flauw zonnetje erbij leverde mooie plaatjes op. Hierna was het niet ver meer naar ons slaapvertrek in Greymouth. We moesten er alleen even dekens huren, die zaten er niet bij en idd het was een slaapkamer met zit gedeelte. Gedeelde douche en wc zoals op een camping. Alles schoon en goed verzorgd. Top geregeld. Moe van de reis gaan eten en op tijd weer onder de wol. Letterlijk deze keer.