Wanaka - Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Wendy Ger - WaarBenJij.nu Wanaka - Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Wendy Ger - WaarBenJij.nu

Wanaka - Queenstown

Blijf op de hoogte en volg Wendy

22 Januari 2017 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Wanaka - Queenstown

Geen wekker gezet. Op tijd er in is vaak op tijd eruit. Ook deze morgen. De hele nacht regen en ook tegen in de ochtend. Het is een bizarre zomer voor deze mensen. Het is in 9 jaar nog niet zo slecht geweest en dan zo slecht dat het net aan 10 graden is, wat normaal tussen de 20 en 25 graden ligt. Maar goed, ingepakt, ontbeten, sleutel afgeleverd bij Jamie en een uurtje rijden naar Queenstown. De weg er naar toe was geweldig mooi. Wat een natuurschoon, wat in de winter een wintersport gebied is. Langs de weg staat een hek met allemaal bh's, heel apart. Zijn niet gestopt, maar was zeker een foto waard. Dus geen verhaal erachter helaas. Maar mate we hoger kwamen verscheen er steeds meer sneeuw op de toppen en uiteindelijk op het hoogste punt 3 graden. De reis liep voorspoedig en daar ben je dan om kwart over 10. Dus eerst maar even informatie opgehaald en een bakkie gaan doen (in Crown Plaza Hotel :o), was het dichtste bij). Buiten 8 graden, dus dan wil je wel snel naar binnen. Stoer dat je dan nog mensen ziet gaan in zomerkleren. Overlegd en besloten alles vandaag maar te doen wat op het verlanglijstje staat. De Nevis Swing en de jetboat. Terug naar the Lodges en aan de dame van de receptie gevraagd of ze the Swing kon reserveren. Geen probleem, alleen moesten we wel meteen vertrekken. Geen tijd om na te denken. Dus ingecheckt, gewogen, dat viel dan weer tegen....En met de bus naar de plek van bestemming. Privé grond, dus niemand kan er komen en ook het springen zelf is niet te zien vanaf de weg. Helemaal ingebouwd. Alles ging achter elkaar door. Er was 1 stel voor ons en kwamen zo enthousiast terug, dat het wel gaaf moest zijn. Alles werd gedubbelcheckt en de wetenschap dat daar vanaf de start nooit wat mis is gegaan gaf mij het vertrouwen dat het wel goed zou komen. Ger scheet zeven kleuren zei hij, maar geen rede het niet te doen. En je gaat altijd op een moment dat je het niet verwacht. Man...............niet normaal.........wat er dan met gebeurd is onbeschrijfelijk....Dus zet hem maar op jullie lijstje. Opnames en foto's en een shirt voor mij gekocht en weer terug. Daar meteen de jetboat gereserveerd, ingecheckt en gauw wat gaan eten. We hadden alleen ontbeten en het was 4 uur. Om 5 uur weer present en met de bus naar de plaats van bestemming. Regenjas en zwemvest aan gekregen. Bril op en om even over half 6 zaten we in de boat. GEWELDIG ook.....We maatschappij heeft als enige een vergunning om op dat stuk te varen. Allemaal rotsen en heel smal en dus spectaculair. Daar gingen we voor. En dat was het ook zeker. Kort, maar krachtig en over de pepernoten hebben we het maar niet. Ook hier de opnames en foto's mee en weer terug. Nog 2 pizza's opgehaald en naar het appartement. Even rustig alle indrukken verwerken. Was een pittig dagje voor het brein. Lekker gedoucht, gegeten en op tijd weer plat.