Omarama - Aoraki Mt. Cook Village - Reisverslag uit Aoraki Mount Cook, Nieuw Zeeland van Wendy Ger - WaarBenJij.nu Omarama - Aoraki Mt. Cook Village - Reisverslag uit Aoraki Mount Cook, Nieuw Zeeland van Wendy Ger - WaarBenJij.nu

Omarama - Aoraki Mt. Cook Village

Blijf op de hoogte en volg Wendy

26 Januari 2017 | Nieuw Zeeland, Aoraki Mount Cook

Slecht geslapen. Bedden lagen super, maar teveel wakker geweest. Vandaag een korte route.
Het weer zag er niet best uit voor Mt. Cook Village en dat klopte ook wel een beetje. Hoe dichtbij we kwamen, hoe somberder het werd. De reden aardig door en ineens doemt Lake Pukaki op. Niet te geloven hoe mooi de kleur van het water is. Echt geweldig mooi! Mooie foto's kunnen maken en in combinatie met de wolken krijg je mooi schouwspel van kleuren op het water. Aan het einde van het meer reden we een soort van kloof in, waar we de regen al zagen hangen en in vlagen door de wind werden weg geblazen. Er stond veel wind. Maar daar was wel onze plaats van bestemming :o( . We waren er veel te vroeg, dus wat advies gevraagd. Gezien het weer was de Hooker Valley Track de beste om te doen. Dus we hebben in het restaurant een verlaat ontbijt genomen, de lunchkaart was nog niet van toepassing. In het restaurant kwamen we een Nederlands stel tegen, die we achteraf ook tegen zijn gekomen 2 dagen eerder bij de koffie stop in Kingston. We herkende elkaar en raakte in gesprek. Grappig dat iedere toerist bijna hetzelfde rondje doet en ook zo enthousiast is over het land. Na de brunch zijn we gaan lopen. Omgekleed in de auto en regenkleding aan en op pad. Hoe dichter we bij de gletsjers kwamen, hoe harder het ging waaien en regenen. Het was pittig, drie grote hangbruggen over. Daar waaide je nog net vanaf. Er kwam geen einde aan en keken uit naar de terugtocht. Lekker voor de wind. Maar... de beloning was super. Hooker Lake. Met grote ijsblokken in het meer. Het was de moeite zeker waard. Terug gelopen, soppend in onze schoenen en nat tot ons kruis. In de auto en inchecken in het motel. Prachtige ruimte weer, grote badkamer, keuken, zithoekje en lekkere bedden. Gaat weer goed komen. Voor morgen wordt beter weer voorspelt. Eens kijken wat we dan gaan doen. Eerst de boel droog zien te krijgen. Bijzonder dat we hier de Nederlandse zender BVD hebben.