Mt Cook - Christchurch - Reisverslag uit Rapaki, Nieuw Zeeland van Wendy Ger - WaarBenJij.nu Mt Cook - Christchurch - Reisverslag uit Rapaki, Nieuw Zeeland van Wendy Ger - WaarBenJij.nu

Mt Cook - Christchurch

Blijf op de hoogte en volg Wendy

28 Januari 2017 | Nieuw Zeeland, Rapaki

7 uur wakker. Gezien de overbelaste Wi-Fi geen verslag kunnen plaatsen en ook nog per ongeluk de app gewist. Dus om 7 uur was de verbinding optimaal en de app geïnstalleerd en het verslag geplaatst met de foto van Mt Cook erbij. Daarna geconstateerd dat het wel heel stil was buiten. Het gordijn open gemaakt en.......niet te geloven....strak blauw en windstil. Opgeruimd, ontbeten, auto ingeruimd en sleutel afgegeven. Om even voor negen op pad naar de laatste bestemming Christchurch. Onderweg nog even de paarfoto's van dit machtig mooie massief. Smullen....Een bakkie gedaan in Fairlie en even genoten van het zonnetje. En door.....Besloten om de toeristische route te nemen. Met als kadootje Rakaia Gorge. Prachtig mooi. Rond 14 uur op de plek van bestemming. Een berg informatie en de sleutel gekregen en de spullen het appartement gezet en daarna de stad in. We startte bij het kiwi beerfestival, behoorlijke intreeprijs en zoveel tijd hadden we niet meer, dus zijn doorgelopen naar de puntering, half uurtje op de rivier Avon. Lekker onderuit in de zon op een platboot (een smalle) met nog een stel uit North Carolina en de stuurman met een lange stok om ons over de rivier te varen. Een Engelse student die het aardig voor elkaar had. Het was erg gezellig zo. De man uit Amerika was bekend in Nederland, hij werkt bij WolterKluwer. Hierna het straattheater op gezocht. Voorstelling gekeken, was erg leuk. Met alleen het ontbijt op, kregen we toch wel trek. Bij de Thai loempiaatjes gehaald en lekker op een bankje in de zon op zitten eten. Verder gelopen door de stad en een eettentje opgezocht. Pizza gegeten en wat gedronken. Terug naar the Admiral Motel en daar de koffers even uit en weer ingepakt, alles moet weer mee terug natuurlijk. Als het goed is, zijn we er klaar voor. Maleisië here we come!!!
Tot morgen Jack.

• 28 Januari 2017 - 17:20

Hanny:

Ik geniet van jullie leuke verslagen en prachtige foto's, goede reis naar en mooie reis in Maleisië, veel plezier daar en bij broer Jack. Groetjes Hanny.

• 31 Januari 2017 - 00:57

Wendy En Ger:

Gaat lukken Hanny, dank je wel.