Kuala Lumpur - Kuala Tahan - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van Wendy Ger - WaarBenJij.nu Kuala Lumpur - Kuala Tahan - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van Wendy Ger - WaarBenJij.nu

Kuala Lumpur - Kuala Tahan

Blijf op de hoogte en volg Wendy

01 Februari 2017 | Maleisië, Cameron Highlands

Wekker gezet om 7 uur. Het was toch 4.30 uur rijden en het was toch weer even wennen om te rijden in een vreemd land. Met andere regels. We hadden het geluk dat er een nationale feestdag was en het daardoor stukken minder druk was op de weg. Met wat aanwijzingen van Jack waren we zo de stad uit. Maar o, o, wat was het chaotisch op de weg. Geen idee met welke regels ze hier de weg op gaan, maar dat zijn niet de regels die wij kennen. We zouden een bakkie doen bij een wegrestaurant, maar die was er pas na de afslag die wij moesten hebben. Dus uiteindelijk gestopt bij een tankstation. Getankt, maar geen koffie. Dan maar weer door. Even verder op was een grotere plaats en zijn daar de weg afgegaan en een tentje gevonden waar we koffie hebben gedronken. Nog geen 100 meter verderop kwamen we een Mac Donalds tegen en er weer af en daar onze lunch genuttigd. Erg laf, dat is waar, maar gingeneven voor de zekerheid. Shame in us! De reis liep voorspoedig en het laatste stuk naar het regenwoud toe werd de weg steeds smaller. Liepen koeien langs de weg en zagen waarschuwingsborden voor olifanten. Niet gezien overigens.
Aangekomen in de plaats van bestemming was er nog 1 obstakel te nemen. De rivier.....Geen rekening mee gehouden....auto geparkeerd en bagage uitgeladen of andersom eigenlijk en overgevaren. Bagage in een trolley geplaatst en wij met de trap naar boven. Ingecheckt en gesetteld in een mooi huisje op palen. Mooi resort met veel mogelijkheden. Gaan we morgen bekijken. Biertje gedaan aan de bar en toen op bed even rusten, dat werd slapen en werden om kwart voor 7 wakker. Gauw opgefrist en in het restaurant gaan eten. Was super! Heerlijk gegeten.